Alkaliczne produkty, które uchronią Cię przed zawałem serca

Zawał serca to obecnie bardzo popularna choroba cywilizacyjna. Plaga wśród wiecznie zestresowanych osób, które nie dbają o jakość spożywanych posiłków, nie uprawiają aktywności fizycznej, palą papierosy i prowadzą siedzący tryb życia. Zawał to ogromne ryzyko wobec którego stoją osoby z dużą nadwagą (zwłaszcza otyłość II i III stopnia). Zawał mięśnia sercowego jest spowodowany niedokrwieniem serca (często na skutek zaawansowej choroby wieńcowej, która jest bagatelizowana). Chcesz żyć zdrowo i jak najdłużej? Sprawdź produkty, które wspomogą walkę z cholesterolem, uchronią Cię przed zawałem serca, a na dodatek są zdrowe i smaczne 🙂

 

Zawał serca przyczyny

Najczęstszą przyczyną zawału serca jest zgromadzony w naczyniach krwionośnych tzw. „zły” cholesterol (LDL). Odkłada się on w ściankach naczyń i prowadzi do ich zwężenia (choroba wieńcowa, miażdżyca) lub całkowitego zamknięcia. To powoduje, że tłoczona krew nie jest w stanie dotrzeć do serca.

Palenie papierosów również wpływa na układ krążenia. Szkodliwe substancje smoliste zwiększają ryzyko zlepiania się płytek krwi, które sprzyjają miażdżycy.

Stres – stresująca praca lub sytuacje życiowe obiążające psychikę również działają przeciwko kondycji Twojego serca! Duża ilość pracy w połączeniu z piciem kawy, paleniem papierosów, brakiem ruchu to bomba zegarowa z opóźnionym zapłonem. Postaraj się wyciszać, dbać o swój komfort psychiczny i odpowiednią dawkę snu.

 

Zawał serca – jak zniwelować ryzyko?

Początkiem zniwelowania ryzyka zawału serca będzie połączenie diety alkalicznej i systematycznych ćwiczeń. Stosuj się do poniższych rad:

  • Jedz regularne posiłki w małych ilościach (zdrowe warzywa i owoce zgodne z tabelą produktów alkalicznych).
  • Posiłki powinny zwierać dużą ilość warzyw i owoców (warzywa surowe lub ugotowane na parze). Wybieraj warzywa takie jak brokuły, cukinia, burak, seler, groszek, ciecierzyca, które posiadają dużą ilość białka. Dzięki temu nie będziesz zakwaszać organizmu mięsem.
  • Stosuj zdrową oliwę z oliwek, zrezygnuj z margaryn i masła.
  • Jedz tłuste ryby – pomimo, że ryby takie jak łosoś są „tłuste”, to jest to tłuszcz bogaty w kwasy omega-3, które chronią serce.
  • Pij często wodę z cytryną – najlepiej zrobioną własnoręcznie.
  • Zamień jasne pieczywo na ciemne i pełnoziarniste, a makarony pszenne zamień na kaszę lub soczewicę.
  • Ograniczaj sól i zacznij stosować przyprawy.
  • Nie spożywaj słodyczy – zastąp baton i ciastka owocami, np. grejpfrutem.

 

Alkaliczne produkty, które uchronią Cię przed zawałem serca

  • Algi – regularnie spożywane potrafią obniżyć poziom „złego” cholesterolu do -15% Dodatkowo rozszerzają naczynia krwionośne i mają wiele minerałów, witami i przeciwutleniaczy.
  • Awokado – doskonałe jako zastępstwo masła, majonezu, pasztetu czy serka topionego dzięki swojej konsystencji. Owoc awokado poprawia prawidłowe funkcjonowanie tętnic – optymalizuje stężenie „dobrego” cholesterolu (HDL) i „złego” cholesterolu (LDL).
  • Banany – źródło potasu i magnezu, które jest istotne w walce z chorobami serca. Osoby spożywające produkty z dużą ilością potasu posiadają około 25% mniejsze ryzyko zawału.
  • Brokuły – zapobiegają osteoporozie, są bogate w błonnik i witaminę K. Jedzone regularnie obniżają poziom cholesterolu i ciśnienia krwi.
  • Cebula (czerwona) – jej właściwości to rozrzedzanie krwi, obniżanie ciśnienia tętniczego, a także działanie przeciwzakrzepowe.
  • Cynamon – dodatek do koktajli, kawy (choć nie polecamy osobom z problemami wieńcowymi, a dodatkowo kawa zakwasza organizm), wody z cytryną i sałatek. Cynamon posiada antyoksydanty, które chronią układ krążenia.
  • Grejpfrut – owoc, który wpływa korzystnie na poziom cholesterolu. Podnosi odporność i wydolność organizmu i pobudza metabolizm do działania.
  • Granat – owoc i sok z owocu granatu pobudzają produkcję tlenku azotu, który wpływa na prawidłowy przepływ krwi w tętnicach i chroni naczynia krwionośne przed uszkodzeniami.
  • Kokos – owoc jak i olej kokosowy to zdrowa alternatywa dla margaryn i tłuszczy trans. Olej kokosowy jest bezwonny i nadaje się do smażenia.
  • Kurkuma – zwana również złotą przyprawą – poprawia budowę tętnic i zapobiega krzepnięciu krwi.
  • Migdały – chronią przed udarem mózgu i zawałem serca dzięki witaminie E i B (ryboflawina, niacyna, cynk, biotyna) i produkują energię dla całego organizmu.
  • Soja – posiadają witaminę K2i dużą ilość wapnia.
  • Spirulina – zielona mikro-alga, która pomaga w utrzymywaniu prawidłowej zawartości lipidów we krwi. Jest źródłem białka, buduje ściany tętnic i reguluje lipidy we krwi.
  • Szparagi – bogate w błonnik i witaminy K, B1, B2, C i E. Zapobiegają wysokiemu ciśnieniu krwi, a także tworzenia się zakrzepów w żyłach, które mogą nie tylko doprowadzić do zawału serca, ale i udaru/wylewu.
  • Żurawina – skutecznie obniża „zły” cholesterol LDL i podnosi HDL („dobry”) dzięki swoim przeciutleniającym właściwościom. Co ciekawe, picie soku z żurawiny zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca do 40%

You may also like...