Tabela Żywności Zasadowej

Tabela Żywności Zasadowej została opracowana przez dr Roberta O. Younga.

Różni się ona od innych tego typu tabel ponieważ wszelkie rekomendacje żywieniowe wydawane przez dr Younga są bazowane na badaniach krwi, które przeprowadził.

Jeśli jakiś produkt powszechnie uznawany za alkalizujący znajduje się w produktach zakwaszających, to znaczy, że po badaniach dr Young odkrył, że jego wpływ na naszą krew jest zakwaszający, lub że ma dużo grzybów i pleśni.

Tabela jest również dostępna w wersji graficznej, w idealnym do wydruku formacie PDF. Możesz pobrać klikając na przycisku Pobierz darmowy plik PDF >> po prawej stronie.

ALKALICZNE JEDZENIE

KWASOWE JEDZENIE

WARZYWA

Szparagi

Karczochy

Kapusta

Sałata

Cebula

Kalafior

Rzodkiewka

Pomidor

Szwed

Roszponka warzywna

Groszek

Cukinia

Czerwona kapusta

Por

Rukiew wodna

Szpinak

Rzepa

Szczypiorek

Marchew

Zielona fasola

Burak

Czosnek

Seler

Ogórek Brokuły Jarmuż Brukselka Zielenina

OWOCE

Cytryna Limonka Awokado Grejpfrut Rabarbar

MIĘSA

Wieprzowina Jagnięcina Wołowiny Kurczak Indyk Skorupiaki Inne owoce morza (z wyjątkiem okazjonalnych tłustych ryb takich jak łosoś)

NABIAŁ

Mleko Jaja Ser Śmietana Jogurt Lody

NAPOJE

Zielone napoje Sok ze świeżych warzyw Czysta woda (poddana destylacji,odwróconej osmozie, zjonizowana) Lemoniada (czysta woda + świeże cytryny lub limonki) Herbata ziołowa Bulion warzywny Nie słodzone mleko sojowe Mleczko migdałowe

INNE

Ocet Biały makaron Białe pieczywo Chleb razowy Herbatniki Sos sojowy Tamari Przyprawy (sos pomidorowy, majonez itp.) Sztuczne substancje słodzące Miód

NAPOJE

Napoje gazowane Kawa Herbata Piwo Wódka Soki owocowe Koktajle mleczne Mleko Tradycyjna herbata

NASIONA, ORZECHY I ZIARNA

Migdały Dynia Słonecznik Sezam Len Kasza gryczana Orkisz Soczewica Nasiona kminku Kiełki nasion

DANIA GOTOWE

Słodycze Czekolada Posiłki z kuchenki mikrofalowej Konserwy Zupy w proszku Dania gotowe Fast food

TŁUSZCZE I OLEJE

Tłuszcze nasycone Oleje uwodornione Margaryna (gorsza niż masło) Olej kukurydziany Olej roślinny Olej słonecznikowy

TŁUSZCZE I OLEJE

Len Konopia Awokado Oliwka Wiesiołek Ogórecznik Mieszanki oleju

INNE

Kiełki (soja, lucerna, fasola mung, pszenica, rzodkiewka, ciecierzyca, brokuły, itp.) Hummus Tahini

OWOCE

Wszystkie owoce, oprócz tych wymienionych w kolumnie alkalicznej.

NASIONA i ORZECHY

Orzeszki ziemne Orzechy nerkowca Pistacje

Wskazówki ogólne:

Trzymaj się sałatek, świeżych warzyw, orzechów i olejów. Staraj się spożywać dużo surowej żywności i co najmniej 2-3 litrów czystej wody na dobę.

Wskazówki ogólne:

Omijaj tłuste mięsa, mleka, sery, słodycze, czekolady, alkohol i tytoń. Pakowana żywność jest często pełna ukrytych przestępców, a posiłki z mikrofali są pełne cukrów i soli. Przez gotowanie usuwa się składniki odżywcze.