Jak przyspieszyć metabolizm?

Czy pamiętasz jeszcze o swoim noworocznym postanowieniu? Jeśli tak, to szczerze gratulujemy! Natomiast jeśli masz małe potknięcia i powoli brakuje Ci wytrwałości to dzięki nam ponownie wrócisz na ścieżki zdrowego trybu życia 🙂 W głównej mierze nasze osiągnięcia w walce z kilogramami zależne są od prawidłowego żywienia, aktywności fizycznej i sprawnego metabolizmu. Jeśli czujesz się ociężale, masz zaparcia, chcesz zrzucić kilogramy – sprawdź nasze rady.

Warto dodać, że wpływ na metabolizm mają takie czynniki jak wiek, płeć, tryb życia, gospodarka hormonalna, waga i geny. Natomiast największy wpływ na jego prawidłowe funkcjonowanie mają nawyki żywieniowe i treningi.

Czy dieta alkaliczna przyspiesza metabolizm?

Dietę alkaliczną charakteryzuje przede wszystkim twarde przestrzeganie zasad żywieniowych, zgodnych z tabelą alkalicznych produktów. Dzięki spożywaniu produktów, które nie zakwaszają naszego organizmu, takich jak ciecierzyca, brokuły, kasza gryczana, grejpfrut, awokado czy nasiona możemy być pewni, że nasz organizm stanie się zdrowy, a metabolizm zostanie uregulowany na dłuższy czas.

Co przyspiesza metabolizm?

Poznaj kilka prostych zabiegów, których systematyczne powtarzanie spowoduje, że po kilku tygodniach stracimy kilka kilogramów. Co takiego należy zrobić?

Przede wszystkim połącz aktywność fizyczną, wraz z dietą alkaliczną. Wprowadź do diety także ostre przyprawy, które rozgrzewają organizm. Może to być np. czerwona papryczka chilli, czerwony pieprz, kurkuma, imbir, cynamon.
Ostre i rozgrzewające przyprawy powodują znaczne przyspieszenie metabolizmu dzięki wzmożonej termogenezie, którą wywołują w ciele. (ostry posiłek zwiększa aktywowanie metabolizmu o 25%). Rada dla alergików – nie przesadzajcie z ilością przypraw – może to wzmocnić reakcje alergiczne.

Jak przyspieszyć metabolizm

  • Zaraz po przebudzeniu wypijmy szklankę wody, dobrze jeśli to będzie woda z cytryną. Zrób własną wodę alkaliczną z pomocą naszego przepisu. Cytryna poprawia trawienie poprzez stymulację produkcji żół
  • Zjedz śniadanie zawierające dużą ilość błonnika – pomaga on regulować pracę jelit, zapewnia uczucie sytości na dłużej (dzięki pektynom), a także pomaga utrzymać właściwy poziom insuliny w organizmie.
  • Ćwicz rano (na czczo) – 45 minutowe ćwiczenia z samego rana na pusty żołądek (zestaw cardio – bieżnia, pływanie, rowerek) pomagają przyspieszyć metabolizm i spalić zbędne kalorie. Im intensywniejsze ćwiczenia – tym lepsze efekty. Jeśli ćwiczenia robimy regularnie, np. 3 razy w tygodniu – organizm automatycznie się dostosuje.
  • Pij zimną wodę w ciągu dnia – organizm będzie potrzebował energii aby ogrzać ciało. Podobny efekt uzyskasz dodając do wody alkalicznej kilka kostek lodu lub jak weźmiesz zimny prysznic.
  • Jedz kilka posiłków dziennie – najlepiej 5 posiłków w odstępach co 3 godziny. Zbyt odległy czas pomiędzy posiłkami to znak dla organizmu o potencjalnym zagrożeniu brakiem pożywienia. To oznacza, że nadmiar spożytych kalorii przekształci w tkankę tłuszczową, aby chronić organizm przed skutkiem braku posiłku. Dodatkowo, regularne, małe, zdrowe posiłki pomagają w utrzymaniu odpowiedniego poziomu insuliny we krwi. Obfite posiłki powodują jej znaczny wzrost, który powoduje odkładanie się tłuszczu.
  • Ćwicz nie tylko aerobowo – ćwiczenia z obciążeniami wzmocnią mięśnie, które będą potrzebowały budulca. Budowanie tkanki mięśniowej potrzebuje więcej kalorii, co automatycznie pobudza metabolizm.
  • Wysypiaj się – postaraj się wysypiać minimum 7-8 godzin. Bez wystarczającej ilości snu, metabolizm będzie wolniejszy przez cały dzień.

Pamiętaj, że prawidłowe uregulowanie metabolizmu wymaga czasu, cierpliwości i systematyczności. Dieta alkaliczna oraz ćwiczenia fizyczne wspomogą walkę z kilogramami, zaparciami i uczuciem ciężkości 🙂

You may also like...