Jaki wpływ mają emocje na stan organizmu? Siła zasadowego myślenia

Na stronach naszego bloga, publikujemy zwykle informacje na temat tego, jaki wpływ na stan organizmu, ma nasza dieta. Okazuje się jednak, że dieta to jedynie jeden z elementów zdrowego stylu życia – oprócz niego, należy dbać także o prawidłową aktywność fizyczną oraz mieć zdrowe myśli. Dziś zajmiemy się tą ostatnią kwestią, czyli zasadowym myśleniem.

Czy myślenie wpływa na stan pH naszego organizmu?

Nasz stan psychiczny, ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o metabolizm organizmu i w rezultacie, na poziom zakwaszenia. Osoby, które stale zamartwiają się, mają znacznie bardziej zakwaszony organizm od tych osób, które dbają o pozytywne podejście do świata.

Depresja i przygnębienie, zwiększa ryzyko wystąpienia wielu chorób, przyczynia się także do otyłości i dalszego powiększania zakwaszenia organizmu. Inne uczucia, które niszczą nasze zdrowie, to strach, gniew, żal, rozgoryczenie. Większość z nas potrafi być na diecie tak długo, jak długo zachowuje pozytywne podejście, a jedna negatywna myśl, może spowodować, że na kilka dni odstąpimy od prawidłowego odżywiania, ze szkodą dla zdrowia.

Czy pozytywne nastawienie, może pomóc nam wyjść z chorób wywołanych zakwaszeniem organizmu?

Zdecydowanie tak – w medycynie widziano już wiele przypadków, gdy stan zdrowia pacjenta był beznadziejny, ale pozytywne podejście, pozwoliło mu wyzdrowieć.

Zmiana myślenia może przebiegać stopniowo – dzień po dniu wprowadzaj w życiu zmiany, które pozwolą Ci spoglądać na świat w inny sposób. Ważne jest też znalezienie sobie zajęć, które kochamy. Gdy jesteś zajęty czymś, co Cię fascynuje, nie masz czasu martwić się czy rozpamiętywać przeszłości. Osoby, które chcą bliżej zgłębić powiązanie między emocjami i zajęciami, zachęcamy do zapoznania się z tematem „stanu flow”.

Czy osoba, która jest negatywnie nastawiona do świata i stosuje dietę zasadową, będzie zdrowa?

Jest to mało prawdopodobne – negatywne uczucia mają tak duży wpływ na nasz organizm, że całkowicie likwidują korzyści z prawidłowej diety. Z tego powodu, warto szukać wsparcia innych osób i rozładowywać negatywne emocje. Zwracaj na to taką samą uwagę, jak na prawidłową dietę.

Połączenie nieprawidłowej diety i uczuć, można zauważyć na przykład u osób, które „zajadają stres”. Niepokój i gniew, aktywują najbardziej prymitywną, „gadzią” część mózgu, co prowadzi do powstania nieprawidłowości w diecie, picia alkoholu i innych, niebezpiecznych czynności.

You may also like...