Dieta zasadowa – co jeszcze powinieneś o niej wiedzieć

Kluczem do zachowania zdrowia jest równowaga, wynikająca z odpowiedniego poziomu pH. W idealnej sytuacji, pH naszej krwi (oraz innych płynów organizmu), wynosi około 7.35 – 7.45.

Jest wiele czynników, które wpływają na niekorzystne zakwaszenie organizmu. Dochodzi do niego między innymi wtedy, gdy jemy takie produkty zakwaszające, jak:

  • Większość ziaren zbóż
  • Warzywa strączkowe
  • Warzywa skrobiowe, jak ziemniaki
  • Słodkie owoce
  • Mięso
  • Nabiał
  • Ryby
  • Produkty wysoko przetworzone i fast-foody
  • Kawa i herbata
  • Oleje zawierające kwasy omega-3

Odkwaszające działanie na organizm, mają natomiast takie produkty, jak:

  • Niesłodkie owoce jak cytryny i limonki
  • Warzywa nie zawierające skrobi
  • Większość ziół
  • Nasiona
  • Oleje rafinowane

Twoje ciało ciężko pracuje, by zapewnić odpowiednie pH

Jeśli w Twojej diecie przeważają produkty o działaniu zakwaszającym, dochodzi u Ciebie do niedoborów takich minerałów, jak wapń, fosfor i magnez. Odkwaszenie organizmu jest kluczową kwestią, dlatego organizm zaczyna pobierać te związki z innych źródeł. Dochodzi wtedy do ich niedoborów w kościach, zębach i różnych organach, a także do nieprawidłowego działania układu odpornościowego.

Osoby, które jedzą zbyt mało produktów odkwaszających, są bardziej podatne na choroby, a także odczuwają ciągłe zmęczenie i wiele innych dolegliwości.

Do tych objawów dochodzi z prostego powodu – jeśli w Twojej diecie jest za mało produktów odkwaszających, organizm musi się ratować w inny sposób, sięgając do rezerw. Podobna analogia występuje wtedy, gdy uprawiasz sport. Początkowo Twoje ciało spala glikogen, ale gdy go zabraknie, energię pozyskujesz dzięki spalaniu tłuszczu.

Odpowiednią ilość związków zasadowych, możesz dostarczyć, dzięki prawidłowej diecie. Musi ona uwzględniać jak największą ilość warzyw i owoców, najlepiej, podawanych na surowo. Jeśli do tej pory, stosowałeś standardową dietę, zastosuj prosty trick – zmniejsz ilość białka i węglowodanów (czyli ziemniaków, chleba, ryżu) na talerzu, i zastąp je pyszną surówką, krojonymi pomidorami lub ogórkami. Staraj się, by warzywa stanowiły zawsze większą część posiłku, a nie były tylko dodatkiem. Zrezygnuj także z potraw zakwaszających, jak fast foody i gotowe posiłki, które praktycznie nie zawierając substancji odkwaszających. Zamiast je kupować, gotuj częściej w domu.

Jakie są korzyści z diety zasadowej?

Dieta zasadowa to pierwotny, najzdrowszy sposób odżywiania się. Dzięki niej zapewniasz sobie prawidłową ilość minerałów i witamin, co stanowi solidny fundament dla zachowania zdrowia.

Osoby, które przeszły na dietę zasadową, odczuwają takie korzyści, jak:

  • Poprawienie samopoczucia
  • Przypływ energii
  • Poprawa stanu skóry
  • Pozbycie się zaparć i biegunek i innych dolegliwości układu trawiennego
  • Zmniejszenie częstotliwości występowania chorób
  • Pozbycie się złogów i toksyn, zalegających w jelitach

You may also like...