Jedno proste badanie, które pokaże Ci, czy masz zakwaszony organizm

Organizm ludzki jest zakwaszony, jeśli na skutek nieprawidłowej diety zostanie zaburzona równowaga kwasowo-zasadowa. Zwykle dzieje się tak, z powodu nieprawidłowego odżywiania się.

Najłatwiej samodzielnie sprawdzić, czy nie doszło do zakwaszenia naszego organizmu, przeprowadzając pomiar pH moczu. W tym celu należy zakupić paski do pomiaru pH (stopnia kwasowości lub zasadowości substancji). Można je kupić w większości aptek oraz sklepów medycznych.

Badanie trzeba przeprowadzić pięć razy – każde o innej porze dnia.

Pierwszy pomiar powinien zostać wykonany zaraz po przebudzeniu, kolejne co kilka godzin.

Wyniki pomiarów zapisujemy, a następnie sporządzamy na ich podstawie wykres.

Jeśli wykonany szkic przybiera kształt prostej lub tylko delikatnie unosi się ku górze, to oznacza, że nasz organizm jest zakwaszony. PH organizmu zmienia się w zależności od pokarmów, które zjadamy, dlatego warto jest je powtórzyć kilkukrotnie.

Warto zadać sobie trud i przeprowadzić pomiar pH moczu, ponieważ tylko na tej podstawie możemy samodzielnie zdiagnozować zaburzenia gospodarki kwasowo-zasadowej.

Nasze złe samopoczucie prawie zawsze jest spowodowane nadmiernym zakwaszeniem, dlatego, jeżeli badanie moczu wykaże zakwaszenie organizmu, powinniśmy jak najszybciej zadbać o zmianę sposobu odżywiania.

Czy wiesz, co oznacza wskaźnik PRAL?

W przygotowywaniu prawidłowo zbilansowanych pod względem oceny średniego potencjału zakwaszającego posiłków pomogą nam tabele produktów żywnościowych z informacją o wskaźniku PRAL.

Wskaźnik ten informuje o wpływie żywności na potencjalną zdolność obciążenia kwasem nerek.

Na podstawie badań ustalono, że optymalny PRAL codziennej diety powinien zawierać się w przedziale 60-10mEq.

Ujemny wskaźnik PRAL świadczy o tym, że jedzenie danego produktu nie zakwasza naszego organizmu.

Aby prawidłowo ustalić skład posiłku, powinniśmy korzystać z wykazów produktów spożywczych z podanym wskaźnikiem PRAL. Pomocne są także tabele żywności zasadowej – jedną z nich, możesz pobrać na naszej stronie.

Jedzenie o smaku kwaśnym nie zawsze ma właściwości zakwaszające.

Tabela najpopularniejszych produktów spożywczych ze wskaźnikiem PRAL

Żywność o ujemnym wskaźniku PRAL Żywność o dodatnim wskaźniku PRAL (zakwaszająca)
Marchew -4,9 Makaron- w zależności od rodzaju 6,4 do 7,3
Kalafior -4,0 Mięso od 7,8 do 9,0

ryby 6,0 do 6,9

Seler -5,2 Wędlina od 6,7-11,6
Ziemniaki -4,0 Pieczywo od 1,8 do 4,2
Buraki -5,4 Mąka od 4,4 do 8,2
Orzechy laskowe -2,8 Orzechy:

ziemne 8,3

włoskie 6,8

pistacje 8,5

migdały 2,3

Soja -3,4 Soczewica 3,5
Fasola biała -23,3 Groch 1,2
Szpinak -14,0
Pomidory -3,1
Cukinia -4,6
Brukselka -4,5
Jarmuż -7,8
Rukola 7,5
Kapusta kiszona -3,0
Koper -7,9
Natka pietruszki -12,0
Banany -5,5
Morele -4,8
Jabłka -2,2
Suszone daktyle -13,7
Suszone śliwki -13,4
Rodzynki -21,0
Suszone figi -18,1
Awokado -8,2
Winogrona -3,9
Truskawki -2,2
Gruszki -2,9
Maliny -2,4

 

Aby posiłek nie miał właściwości zakwaszających, należy do jego przygotowania wykorzystać produkty wzajemnie równoważące ujemny i dodatni wskaźnik PRAL, ale korzystniej jest, jeśli bilans będzie ujemny. Zwracaj uwagę także na ilość cukru w pokarmie.

You may also like...