6 sposobów na wzmocnienie odporności (nie tylko na jesień)

Czy Ty też dzisiaj tego doświadczyłeś? Wyszłam z domu. Pogoda przywitała mnie chłodem, nieprzyjemnymi powiewami wiatru i przelotnymi opadami deszczu. Zanim dzień się rozpoczął na dobre, kilka osób mnie „okichało” i „okaszlało”. Jak się uchronić przed sezonem na grypę i przeziębienia w takich okolicznościach? Odpowiedzią jest wzmocnienie odporności! Istnieje wiele sposobów, jednak skuteczne i najbardziej bezpieczne wydają się być naturalne sposoby. Sprawdź, co dla Ciebie przygotowałam.

6 sposobów na wzmocnienie odporności

1. Naprzemienny prysznic

Jest to banalnie prosty sposób na stopniowe wzmacnianie odporności oraz oczyszczanie organizmu z toksyn. Działanie zdrowotne opiera się na wykorzystaniu reakcji ciała na naprzemienne bodźce – ciepłą i zimną wodę. Jak prawidłowo wykonać taki prysznic?

– Stań pod prysznicem i stopniowo odkręcaj ciepłą wodę, do momentu, aż poczujesz, że jest za gorąco.
– Zakręć ciepłą wodę, odkręć zimną.
– Ponownie odkręć ciepłą wodę, lecz tym razem spróbuj zwiększyć jej temperaturę nieco bardziej niż wcześniej.
– Zakręć ciepłą wodę, odkręć zimną.
– Całość powtórz siedem razy, kończąc zawsze zimną wodą.

2. Odpowiednie zioła

Matka Natura jest fantastycznym uzdrowicielem! W jej zasobach znajdziemy mnóstwo roślin na różne dolegliwości. Nie brakuje w nich specyfików na wzmocnienie odporności takich jak:

– pokrzywa
– mniszek lekarski
– nagietek lekarski
– babka lancetowata
– czosnek pospolity
– imbir
– chili
– szałwia lekarska

3. Witamina D3

Ta nieco zapomniana witamina pełni w organizmie mnóstwo różnych funkcji i współtworzy fundament dobrej odporności. Warto sprawdzić jej poziom, gdyż według różnych danych ponad 90% Polaków cierpi na jej niedobór.

4. Aktywność fizyczna

Mam złą wiadomość dla miłośników spędzania wolnego czasu na kanapie – aktywność fizyczna przyczynia się do dobrej odporności.
Dobra wiadomość jest taka, że nie musisz wyciskać siódmych potów na siłowni. Wystarczą 3-4 dni w tygodniu umiarkowanej aktywności (ok. 30 minut), aby Twoje ciało było Ci wdzięczne 🙂

5. Higiena emocjonalna

To kolejny nieco zapomniany element budowania silnej odporności. Nie musisz tryskać optymizmem (chyba, że chcesz ;-)), zwróć jednak uwagę na stres i negatywne emocje. Mnóstwo badań naukowych pokazuje, że nawet umiarkowany, lecz przewlekły stres, działa bardzo niekorzystnie na cały organizm, w tym układ odpornościowy.

6. Suplementy diety

Przyznam się nieśmiało, że punkt 6 jest moim ulubionym. Czyż może być coś lepszego niż świadomość, że naturalny preparat buduje moją odporność bez dodatkowej ingerencji? 🙂

Poniżej przedstawiam nasze suplementy, które najbardziej przyczyniają się do wzmocnienia odporności – nie tylko jesienią.

Suplementy diety na odporność

chlorofil w płynie wzmocnienie odporności

Chlorofil w płynie

Chlorofil to zielony pigment, który występuje niemal we wszystkich roślinach i działa niezwykle korzystnie na człowieka, m.in. buduje odporność 🙂 Zobacz więcej >

chlorofil z miętą wzmocnienie odpornościChlorofil z mięta w sprayu

A to jest wersja chlorofilu z dodatkiem mięty. Odświeża oddech, poprawia jakość krwi, wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn. Zobacz więcej >

Alkaline 16 Greens wzmocnienie odporności

Alkaline 16 Greens

To odżywczy zielony koktajl, który z łatwością można przygotować w 30 sekund. W jego składzie znajdziemy aż 16 sproszkowanych warzyw, ziół i innych alkalizujących roślin. Zobacz więcej >

You may also like...