Źródło wszystkich białek, których potrzebuje nasz organizm – jarmuż i inne zielone warzywa liściaste

Jedyną pewną rzeczą w życiu jest zmiana. Mijający czas jest nieubłagany, mimo że podejmujemy próby jego zatrzymania. Jednym ze sposobów walki z upływającym czasem jest odpowiednia dieta. Wkrótce wołowina oraz wszystkie inne „fabrycznie” produkowane mięsa staną się reliktem przeszłości. Na naszych stołach będzie królowała ekologiczna, alkalizująca żywność, a w szczególności zielone, liściaste rośliny bogate w alkaliczne elektrony.

Ekolodzy wskazują, że masowa produkcja mięsa mocno wpływa na proces globalnego ocieplenia. Najnowsza piramida żywieniowa nazwana MyPlate sugeruje, że najzdrowszym wyborem jest wprowadzenie do każdego posiłku dużej ilości owoców i warzyw. Zarazem zaleca się ograniczenie do minimum spożycie białek zwierzęcych. Jarmuż jest jednym z bardziej pożywnych warzyw liściastych.

Poniżej przedstawiamy siedem dowodów na to, że „jedzenie przyszłości” może Cię pozytywnie zaskoczyć.

1. Substancje neutralizujące zakwaszenie

Kwasy metaboliczne i dietetyczne są przyczyną stanów zapalnych, które lokalizują się w stawach, są przyczyną chorób serca i odpowiadają za choroby autoimmunologiczne. Spożywanie silnie zakwaszających produktów odzwierzęcych powoduje uwalnianie do organizmu toksycznych kwasów: siarkowego, azotowego czy moczowego. Za ich sprawą chory jest ciągle zmęczony i otyły. Jarmuż wykazuje działanie neutralizujące złe kwasy, zapobiega chorobom przez nie wywoływanym a nawet cofa skutki, wywołane przez lata zaniedbań dietetycznych.

2. Żelazo

Pomimo wciąż żywego mitu, że najczęściej to wegetarianie zapadają na anemię badania wykazują, że właśnie wśród ludzi jedzących mięso drastycznie wzrastają przypadki niedoboru żelaza. Biorąc pod uwagę kaloryczność produktów spożywczych to jarmuż zawiera więcej żelaza niż wołowina.

3. Wapń

Mleko i wołowina – te produkty są bogate w wapń. Pomimo wysokiego spożycia tych produktów odnotowuje się na świecie drastyczny wzrost chorób kości, w tym szybko postępującej osteoporozy. Dlaczego się tak dzieje? Dlatego, że nabiał zawiera kwasy, które wypłukują wapń z kości. Biorąc pod uwagę kaloryczność to jarmuż zawiera więcej wapnia niż mleko (do 90 mg na porcję), nie zawiera toksycznych kwasów a substancje w nim zawarte są dużo lepiej wchłaniane przez organizm niż substancje zawarte np. w mleku. Kwasy zawarte w mleku i jego przetworach są odpowiedzialne za powstawanie nowotworów prostaty, jajnika, macicy oraz piersi.

4. Błonnik

Podobnie jak białko, błonnik to makroskładnik. Codziennie należy uzupełniać jego poziom w organizmie. Wielu ludzi spożywa zbyt mało błonnika. Jego niedobór odpowiada za choroby serca, zaburzenia trawienia oraz różnego rodzaju nowotwory. Wysokobiałkowe pokarmy np. mięso, zawierają bardzo mało błonnika, przez co przyczyniają się do degradacji kosmków jelitowych. Z kolei ich wyniszczenie sprawia, że niemożliwym staje się wytwarzanie komórek macierzystych a później „nowej” krwi. Jedna porcja jarmużu zawiera aż 2 gramy błonnika pokarmowego co stanowi aż 5% zalecanej dziennej dawki.

5. Kwasy tłuszczowe Omega-3 i Omega-6

Oleje zawierające kwasy Omega odgrywają ważną rolę w naszej diecie. Kwasy Omega wspomagają budowę błon komórek macierzystych oraz produkcję komórek krwi i ciała. Jarmuż zawiera aż 121 mg kwasu Omega-3 oraz prawie 93 mg kwasu Omega-6.

6. Odporność

Ze względu na to, że mięso jest bardzo zakwaszające to w naszych organizmach namnażają się bakterie, drożdże i pleśń. Mogą one stanowić poważne zagrożenie dla naszego zdrowia. Wiele z nich dostaje się do naszego organizmu po spożyciu mięsa, mleka i jego przetworów oraz jajek. Jarmuż to bogate źródło karotenoidów, które naturalnie wzmacniają układ immunologiczny człowieka. Ponadto zawiera różne przeciwutleniacze, w tym witaminę A, która buforuje toksyczne kwasy metaboliczne i dietetyczne.

7. Zrównoważona uprawa

Jarmuż rośnie średnio od 55 do 60 dni, dla porównania krowę należy hodować przez średnio od 18 do 24 miesięcy. Jarmuż jest zdolny do wzrostu praktycznie w każdym klimacie, jest stosunkowo łatwy w uprawie i zajmuje niewiele przestrzeni. Dla porównania, aby wyprodukować 1 funt wołowiny potrzebne jest 16 funtów zboża i 2400 litrów wody.

Jeśli chcemy żyć zdrowo i zasadowo to przyszłością naszej kuchni są zielone, liściaste warzywa, które z powodzeniem zastąpią w diecie zakwaszające produkty odzwierzęce.

You may also like...