Zakwaszony organizm gromadzi tłuszcz – zwalcz go!

Dietetycy zachęcają nas do ograniczania spożycia tłuszczu. Mamy wybierać z półek sklepowych jedzenie o obniżonej zawartości tłuszczu lub zupełnie beztłuszczowe.

Badania wykazują jednak, że organizm, w którym zachowana jest równowaga kwasowo-zasadowa nie gromadzi tłuszczu.

Zakwaszenie spowodowane nieprawidłową „zachodnią dietą” obfitującą w produkty przetworzone, smażone, o dużej zawartości soli, powoduje magazynowanie tłuszczu w ciele człowieka.

W ten sposób zakwaszony organizm broni się przed działaniem kwasu-magazynuje go w tkance tłuszczowej, chroniąc w ten sposób narządy wewnętrzne przed uszkodzeniem.

Jeśli zmienimy jadłospis w ten sposób, aby produkty o pH dodatnim, czyli kwaśne równoważyć zasadowymi, to nasz organizm stopniowo pozbędzie się zmagazynowanego tłuszczu.

Nie będzie mu on potrzebny.

Tak więc problem nie leży w zbyt dużej zawartości tłuszczu w jedzeniu, lecz w zakwaszeniu organizmu. Zbyt wysoki poziom kwasu w tkankach naszego ciała powoduje zmniejszenie natlenienia krwi. Niedotlenienie prowadzi do spowolnienia przemiany materii. To, co zjemy, długo zalega w przewodzie pokarmowym. Jesteśmy przez to zmęczeni i ospali.

Zalegające w żołądku niestrawione jedzenie fermentuje, a podczas fermentacji mnożą się bakterie i grzyby.

Ci nieproszeni goście żywią się substancjami odżywczymi, które powinny zostać wchłonięte przez nasz układ pokarmowy do krwi.

W ten sposób, pomimo,że jemy dużo, nasze ciało jest niedożywione, a to nie koniec niespodzianek.

Zasiedlające przewód pokarmowy bakterie i grzyby, odżywiając się, wydalają produkty przemiany materii, które zatruwają organizm.

Koło się zamyka.

Dopóki nie zrównoważymy pH naszej diety, nie jest możliwe pozbycie się problemów trawiennych oraz redukcja tkanki tłuszczowej.

Zrównoważyć pH diety, to znaczy dostarczać organizmowi dwadzieścia razy więcej produktów żywnościowych o odczynie zasadowym niż o odczynie kwasowym.

Przedstawiając w sposób obrazowy, jeśli na talerzu znajdzie się 100g kawałek mięsa to resztę jego powierzchni powinny pokrywać warzywa.

Aby prawidłowo dobrać składniki posiłku, należy posłużyć się tabelą ze spisem produktów żywnościowych z informacją o ich pH.

You may also like...