Warzywa i owoce o działaniu alkalizującym

Czy wiesz, jakie korzyści niesie ze sobą jedzenie kolorowych owoców i warzyw np.:

  • fioletowego kalafiora,

  • czerwonej kapusty,

  • fioletowego jarmużu,

  • bakłażana,

  • fioletowego bakłażana,

  • czerwonej cebuli,

  • jagód acai,

  • czarnych porzeczek,

  • fioletowej salsefii,

  • jeżyn,

  • jagód,

  • winogron,

  • śliwek

  • suszonych śliwek?

Wymienione wyżej produkty wpływają korzystnie dla ochrony i prawidłowego funkcjonowania przewodu moczowego, pamięci metabolicznej i kwasów dietetycznych. Ponadto spowalniają procesy starzenia i wspomagają zdrowie płuc. Ich regularne spożycie obniża ryzyko niektórych nowotworów.

Owoce i warzywa w odcieniach niebieskości i fioletów zawierają w sobie prozdrowotne flawonoidy, związki fitochemiczne i inne przeciwutleniacze buforujące nadmiar kwasów metabolicznych i dietetycznych.

Niebieskie i fioletowe warzywa i owoce zawierają alkalizujące składniki odżywcze takie jak: luteina, zeaksantyna, resweratrol, błonnik, flawonoidy, kwas elagowy czy kwercetyna.

Wspierają one:

  • ogólny stan organizmu,

  • obniżają poziom cholesterolu,

  • wspomagają aktywność systemu immunologicznego,

  • wspierają zdrową alkalizację produktów spożywczych i płynów,

  • poprawiają wchłanialność wapnia i innych minerałów,

  • buforują wszystkie kwasy przyczyniające się do powstawania stanów zapalnych,

  • zapobiegają oraz redukują przyrost guzów,

  • wykazują działanie antykarcynogenne w przewodzie pokarmowym,

  • redukują działanie kwasów wywołujących powstawanie komórek rakowych.

W szczególności jagody zawierają duże ilości alkalizujących witamin i składników mineralnych takich jak kwas foliowy, potas czy błonnik.

Substancje odżywcze zawarte w alkalizujących owocach i warzywach w odcieniach niebieskości i fioletu

Indole – Dobrym źródłem tych substancji są fioletowy kalafior czy czerwona kapusta. Warzywa kapustne oparte na związkach siarki mogą spowalniać metabolizm substancji rakotwórczych oraz kwasów metabolicznych i dietetycznych. Najwięcej indoli pozostaje w warzywach podczas procesu ich parowania (gotowanie na parze).

Kwas elagowy – Jego dobrym źródłem są fioletowe i niebieskie jagody. Zawarte w nich substancje fitochemiczne minimalizują negatywny wpływ kwasów w estrogenach, który może powodować wzrost komórek nowotworu sutka. Dlatego zawsze warto mieć jagody pod ręką, czy to świeżę czy zamrożone.

Antocyjany – Są zawarte np. w czerwonej kapuście, bakłażanach, winogronach czy jagodach. Te przeciwutleniacze poprawiają funkcje i równowagę mózgu. Ponadto redukują kwasy metaboliczne i dietetyczne, które są przyczyną nowotworów, udarów i chorób serca. Dlatego warto od czasu do czasu pokusić się o zrobienie sałatki z kapusty, koktajlu z jagód i winogron czy pieczonego bakłażana.

You may also like...