Kwasy tłuszczowe omega-3 – najważniejsze korzyści!

Korzystne działanie kwasów tłuszczowych omega-3 polega na zwiększonej zdolności pochłaniania kwasów z naszego organizmu.

Spożywanie tłuszczów bogatych w kwasy tłuszczowe z tej grupy obniża ryzyko zawału serca, poprawiają krążenie, zmniejszają miażdżycę tętnic.

Badania naukowe potwierdzają przeciwnowotworowe działanie kwasów tłuszczowych omega-3.

Stwierdzono również, że zapobiegają one:

– zapaleniom

– osteoporozie

– cukrzycy

– pomagają utrzymać stałą wagę ciała

– zmniejszają poziom cholesterolu

– regulują ciśnienie krwi

– redukują złogi w tętnicach

Najbogatsze źródła kwasów tłuszczowych omega-3 to:

– siemię lniane, zawiera ono aż 57% tłuszczów omega-3

– ryby morskie

– awokado

– oliwa z oliwek

– orzechy

– ziarna i pestki

– soja

– ziarna sezamu

– olej z wiesiołka

– olej z ogórecznika

– oleju słonecznikowym

Organizm ludzki nie produkuje kwasów tłuszczowych z grupy omega 3 oraz omega 6.

Jedyne dostępne dla nas ich źródło to pożywienie.

Aby wzbogacić dietę o tłuszcze zawierające kwasy omega-3, zaleca się jedzenie przynajmniej dwa razy w tygodniu ryb, szczególnie dzikiego łososia, makreli, pstrąga, tuńczyka (uwaga na rtęć).

Należy stosować oleje nierafinowane, tłoczone na zimno.

Olej powinien być pakowany w ciemne, szczelne opakowania, zapobiega to jełczeniu na skutek kontaktu ze światłem i powietrzem.

Tłuszcz zjełczały traci swoje właściwości i smak.

Aby zachować zdrowie, powinniśmy spożywać kawasy tłuszczowe omega 3 i omega 6 w proporcji jeden do jednego. Żywiąc się na sposób „zachodni” spożywamy więcej kwasów tłuszczowych omega 6. Jest to dla naszego zdrowia bardzo niebezpieczne, ponieważ powoduje gęstnienie krwi.

Nadmiar kwasów tłuszczowych omega 6 i niedobór omega 3 powoduje zachwianie równowagi wewnętrznej i zwiększa podatność na choroby.

Warto zadbać o prawidłową dietę , aby uchronić się przed chorobami cywilizacyjnymi.

You may also like...