Zmiany w największych sieciach fastfood – czy idzie ku lepszemu?

Sieci fast food, takie, jak Mc Donalds czy KFC, wydają ogromne pieniądze na reklamę, a jednocześnie, serwują ludziom jedzenie, które praktycznie nie posiada wartości odżywczych. Aby ocieplić swój wizerunek, od 1 sierpnia 2016 w sieci znanej z Big Maca, wprowadzono kilka zmian. Wiele osób, które zapozna się z tą stroną, będzie miało wrażenie, że jedzenie z tej sieci, staje się zdrowsze. Zmiany to między innymi:

  • Nie używanie mięsa kurczaków, które były poddane działaniu antybiotyków mogących wpływać na organizm człowieka
  • Nie dodawanie syropu glukozo-fruktozowego do bułek
  • Usunięcie chemicznych konserwantów z nuggetsów i innych potraw.

Na pierwszy rzut oka, zmiany wskazują na dobre zmiany w dużych sieciach, jednak moim zdaniem, są one jedynie potwierdzeniem tego, że jedzenie z fast foodów nie powinno znajdować się w diecie zdrowego człowieka, czyli diecie zasadowej.

Zanim zasmakujesz w burgerach lub kurczakach z którejś z największych sieci (problem nie dotyczy oczywiście tylko Mc Donalds), zwróć uwagę na to, że są one produkowane z myślą o jak najniższej cenie. Przekłada się ona na wyższy zysk dla producenta.

Sieci są największym odbiorcą mięsa w USA, a także zapewniają zbyt na warzywa i owoce. Rolnicy, którzy współpracują z sieciami fast foodów, muszą dbać o jak najniższe ceny swoich produktów, co wymusza na nich stosowanie większej ilości nawozów, oprysków i stosowanie przemysłowych metod.

Nie będę opisywał szczegółowo hodowli CAFO, w których hoduje się zwierzęta przeznaczone do późniejszego uboju – dociekliwy czytelnik znajdzie informacje na ten temat w sieci. Dodam tylko, że są one bardzo silnym argumentem przed wyeliminowaniem z diety mięsa.

Czy sałatki z sieci fast food mogą się znaleźć w diecie odkwaszającej?

Moim zdaniem, zdecydowanie nie.

Po pierwsze, składa się ona z warzyw, które nie mają nic wspólnego z organiczną hodowlą – są one niskiej jakości i nie zawierają zbyt dużo witamin i minerałów.

Sałatka jest skomponowana także w taki sposób, by dobrze smakować, dlatego większa część kalorii z tego produktu, pochodzi z tłuszczu i węglowodanów.

Zwróć uwagę na to, że tabele wartości odżywczych umieszczone na stronach fast foodów, są bardzo skomplikowane i słabo czytelne. Większość osób nie będzie miało ochoty zagłębiać się w odczytywanie poszczególnych pozycji z tabelek.

Jedna porcja sałatki z kurczakiem, zawiera więcej kalorii, niż większość małych kanapek w ofercie Mc Donalds – mniej kalorycznym wyborem, jest między innymi cheesburger. Oczywiście, nie namawiam Cię do jedzenia ani tej sałatki, ani kanapek – znacznie lepszym wyborem, jest jedzenie przygotowane samodzielnie w domu.

Jeśli chcesz dbać o swoje zdrowie, musisz ostrożnie podchodzić do informacji marketingowych podawanych przez producentów. Wybierając sałatkę, zwracaj uwagę na to, jakie składniki wchodzą w jej skład i jakie ma ona wartości odżywcze. Gdy jesteś w pracy, dobrym wyborem mogą być sałatki pakowane w plastikowe pudełka, w których osobno znajdują się dodatki, warzywa oraz sos. Możesz wtedy zjeść same warzywa i uniknąć dodatku szkodliwych substancji, których nie brakuje w dodatkach i sosie. To dobry wybór na szybki obiad.