Zasadowe źródła białka

Jedną z najważniejszych zasad diety odkwaszającej, jest ograniczenie ilości zakwaszających związków, do których należą także białka. Często pojawiają się pytania, na temat tego, jak dużo białka jest zalecane, oraz jakie są ich najlepsze źródła.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jak dużo białka potrzebujesz, ponieważ każda osoba ma nieco inne zapotrzebowanie. Jeśli jesteś młodą osobą i regularnie uprawiasz sport, Twoje zapotrzebowanie na białko może wzrosnąć do około 50 – 100 gramów białka dziennie. Osoby, które nie ćwiczą, mogą potrzebować go mniej.

Oczywiście, liczy się także to, jakie białko wybieramy – to pochodzenia zwierzęcego, będzie wpływało niekorzystnie na stan organizmu, natomiast umiarkowana ilość białka roślinnego, jest niezbędna.

Wegetariańskim źródłem białka może być między innymi:

  • ciecierzyca
  • quinoa
  • chia
  • soczewica
  • len
  • mak
  • fasola
  • amarantus
  • seitan
  • drożdże spożywcze
  • tofu
  • spirulina
  • wegetariańskie białka w formie proszku

Pamiętaj o tym, że im większa zawartość białka w danym produkcie, tym rzadziej powinien pojawiać się on w Twojej diecie. Seitan to praktycznie czyste białko, dlatego będzie znacznie gorszy, od nasion chia.

Zielone warzywa, które powinny stanowić podstawę Twojej diety, także zawierają nieco białka.

W dzisiejszych czasach, przykładamy zbyt dużą uwagę do niedoborów białka czy witamin, a w rzeczywistości, większym zagrożeniem dla naszego organizmu jest nadmiar. Jeśli dotyka Cię zakwaszenie, możesz mieć pewność, że jest ono wywołane nadmiarem białek i powinieneś martwić się raczej o to, jak wyeliminować ich nadmiar z diety.

You may also like...