Moc białka ukryta w pistacjach

Tekst Shelley Young

W tamtym tygodniu rozmawiałam z moją piękną córką Ashley o alternatywnych źródłach białka w naszej diecie. Jest bardzo zajętą młodą mamą, ma trzyletnią córeczkę. W związku z tym potrzebuje dużo energii, aby sprostać wyzwaniom każdego dnia.

Zastanawiał się nad tym, jakie przekąski zaproponować swojej rodzinie, aby były zdrowe, smaczne i pożywne. Oczywiście przestrzegamy wszyscy zasad żywienia zasadowego opracowanych przez doktora Younga, które odrzucają większość produktów pochodzenia zwierzęcego. Stawia to przed nami wyzwanie wyboru odpowiedniego źródła uzupełnienia aminokwasów oraz białka w naszych ciałach.

Z książki „Powrót do domu zdrowia” dowiemy się o micie na temat białka i wapnia: „Rozważając ostatnie badania przeprowadzone dla Dziennika Amerykańskiego Stowarzyszenia Dietetyków, które porównywały podstawowe aminokwasy zawarte w mięsie, w pożywieniu laktoowowegetarian (czyli wegetarian, którzy w diecie dopuszczają jedzenie jaj oraz produktów mlecznych) oraz w diecie wegańskiej. Badania te określały bezwzględną wysokość dziennych dawek aminokwasów dla organizmu dorastającego dziecka oraz kobiety w ciąży. Wyniki pokazały, że każdy ze sposobów odżywiania, o którym mowa wyżej, umożliwia zaspokojenie zapotrzebowania organizmu, nawet dwukrotne”.

Udowodniono także, że istnieje silne powiązanie pomiędzy niedoborami białka w organizmie, a rakiem piersi, prostaty czy jelita grubego. Winowajcą chorób zbierających największe śmiertelne żniwo we współczesnym społeczeństwie jest toksyczne białko zwierzęce, mimo że od zawsze wmawiano nam, że jest ono bardzo zdrowe.

Sama postanowiłam przetestować pistacje jako codzienne źródło białka pozbawionego toksyn. Jedząc je regularnie poczułam się wzmocniona. Warto wspomnieć, że nie przybrałam w ogóle na wadze. Dodatkową zaletą pistacji jest ich doskonały smak.

Ich łuskanie jest uzależniające! Dzięki soli, pistacje są doskonałym zastępstwem dla wieczornych przekąsek. Pistacje są zielone, więc po prostu muszą być dla nas dobre.

Zagłębiłam się w temat, stąd już wiem, że pistacje są doskonałym źródłem potasu, który pomaga regulować równowagę płynów w organizmie. Dzięki zawartości fosforu pomagają w budowie kości i zębów. Naturalny magnez z pistacji łatwiej wchłonie się do organizmu, również za sprawą witaminy B6 w nich zawartej. Pistacje są także dobrym źródłem miedzi wzmacniającej system odpornościowy, tiaminy regulującej łaknienie.

Dr Young radzi ograniczać spożywanie orzechów osobom chorym na nowotwory, jednak jak najbardziej zachęca do picia mleka orzechowego, na przykład migdałowego.

Pistacje stanowią doskonałe źródło jedno i wielonasyconych kwasów tłuszczowych. Są one odpowiedzialne za obniżanie poziomu złego cholesterolu we krwi, czyli zmniejszają ryzyko chorób serca.

Wyjątkowa mieszanka przeciwutleniaczy zawarta w pistacjach zapobiega szkodliwemu procesowi glikacji. Przez ten proces, białka w niewłaściwy sposób łączą się z cukrem i stają się bezużyteczne dla naszego organizmu. Pistacja może być sprzymierzeńcem w walce z cukrzycą oraz związanych z nią przypadłościach.

Jeśli zastanawiasz się czym zastąpić białko zwierzęce w swojej diecie białkiem roślinnym, to pistacja jest doskonałym wyborem. Z połowy szklanki pistacji nasz organizm dostaje 6 gramów czystego białka bogatego w argininę, regulującą ciśnienie krwi.

Pistacje można jeść surowe i te będą najzdrowsze. Można też dodawać ich do sosów sałatkowych lub jeść prażone jako przekąskę.

Pistacje dostarczają dużej ilości składników spożywczych i związków, które wspierają i wspomagają funkcjonowanie organizmu.

You may also like...