Korzyści zdrowotne z jedzenia grapefruitów

Grapefruit to owoc, który warto polecić wszystkim osobom myślącym o odkwaszaniu organizmu. Zawiera on niewiele węglowodanów, białka i tłuszczy, natomiast ma dużo witamin.

W 100 gram grapefruitów jest 34,4 mg witaminy C, 139 mg potasu (który ma działanie odkwaszające), 12 mg wapnia i 8 mg magnezu. Tych minerałów często brakuje w naszej diecie, dlatego też cierpimy na zakwaszenie organizmu. Jeśli chcesz szybko się odkwasić, szklanka soku z grapefruita może być dobrym rozwiązaniem.

Grapefruity wspomagają odtruwanie organizmu i chelatują szkodliwe substancje, które odkładają się w wątrobie. Co więcej, jako jedne z niewielu owoców, nie powodują one wzrostu masy ciała.

Inne składniki obecne w grapefruitach

Grapefruity zawierają także pektyny, flawonoidy i karotenoidy.

Pektynami nazywa się błonnik rozpuszczalny w wodzie, który możesz znaleźć w wielu owocach. Włókna nie są przyswajane przez organizm, ale mimo to, mają pozytywne działanie na nasze ciało – chronią naczynia krwionośne i zmniejszają poziom cholesterolu we krwi. Potwierdzono to w wielu badaniach. Pektyny podawane zwierzętom żywiącym się mięsem i tłuszczem sprawiały, że w ich naczyniach krwionośnych odkładało się mniej płytki miażdżycowej. Wykazano też, że pektyny mogą obniżyć poziom cholesterolu o 10,8% w ciągu miesiąca.

Grapefruit ma najwięcej błonnika pod skórką i pomiędzy cząsteczkami.

Flawonoidy to substancje, które mają szereg pozytywnych działań na organizm. Poprawiają przepływ krwi i mają działanie antyoksydacyjne i przeciwnowotworowe.

Karotenoidy to substancje, z których organizm tworzy witaminę A. Jedzenie grapefruitów to znacznie lepsza metoda na dostarczenie witaminy A, niż łykanie tabletek. Dzięki karotenoidom, organizm wytwarza tyle witaminy A, ile potrzebuje.

Jak widzisz, grapefruit to niesamowita kombinacja wielu składników odżywczych. Warto uzupełnić swoją dietę w grapefruity lub świeżo wyciskany sok. Dzięki temu uchronisz się przed zakwaszeniem organizmu.

You may also like...