Jak poprawić swoje zdrowie – 12 zasad

Poprawienie stanu zdrowia wymaga kilku prostych kroków – powinieneś zwracać uwagę na to, co znajduje się na Twoim talerzu.

  1. Zastanów się, co zjesz na śniadanie. Przez lata uczono nas, że najlepszym rozwiązaniem są płatki zbożowe, nabiał, jajka, soki owocowe i kawa. Niestety, te pokarmy mają działanie silnie zakwaszające. Zamiast tego, warto wybrać warzywa i owoce.

  2. Zakryj trzy czwarte talerza warzywami – stosuj się do tej zasady przy każdym posiłku. Dzięki temu znacznie szybciej przestaniesz odczuwać głód.

  3. Zwiększ ilość warzyw i owoców zjadanych na surowo. Gotowanie pozbawia pokarmy witamin i minerałów.

  4. Całkowicie wyeliminuj desery – nie mają one żadnej wartości dla Twojego organizmu. Po zjedzeniu dużego deseru czujesz ociężałość, bo taki posiłek powoduje wydzielanie insuliny. Następnie szybko poczujesz głód.

  5. Usuń ze swojego jadłospisu mięso. Dzięki temu poczujesz się znacznie zdrowszy. Mięso w układzie pokarmowym rozkłada się do kwasowych metabolitów.

  6. Wyeliminuj z diety nabiał. Ma działanie zakwaszające.

  7. Przestań jeść pokarmy zawierające drożdże. Mogą prowadzić do poważnych problemów ze zdrowiem.

  8. Nie jedz pieczywa i wypieków z mąki. Mąka ma takie samo działanie, jak słodycze- zakwasza organizm i podwyższa poziom insuliny we krwi, przez co nie masz energii i tyjesz.

  9. Zamień jasny ryż na ciemny. Ma znacznie mniej kalorii i zawiera węglowodany złożone.

  10. Unikaj cukru w pokarmach. Czy wiesz, jak dużo cukru zawiera keczup? Sprawdzaj skład wszystkich pokarmów – jeśli cukier pojawia się na pierwszym lub drugim miejscu, nie kupuj. Nie daj się zmylić – syrop glukozowo-fruktozowy to jeszcze jedna odmiana cukru, która ma równie szkodliwe działanie.

  11. Unikaj owoców, które zawierają dużą ilość cukru. Mogą wydawać się zdrowe, ale w rzeczywistości mają silne działanie zakwaszające. Dobrym rozwiązaniem są grapefruity i cytryny.

  12. Sprawdzaj, czy pokarmy, które kupujesz, nie zawierają sztucznych dodatków.

You may also like...