Czy powinienem spróbować diety alkalicznej?

Odpowiedź brzmi: TAK!

Dieta alkaliczna, w przeciwieństwie do innych diet, które stają się „modne”, jest oparta na dowodach. Jej skuteczność potwierdzają liczne badania kliniczne.

W diecie alkalicznej chodzi o to, aby zastąpić zakwaszające pokarmy żywnością zasadową. Wszystko po to, aby zrównoważyć poziom odczynu pH organizmu.

Najbardziej zakwaszające związki, które znajdują się w żywności to: białko, fosfor oraz siarka.

Z kolei najbardziej alkalizujące związki znajdujące się w jedzeniu to: wapń, potas oraz magnez.

Do zakwaszających pokarmów zaliczamy, między innymi: mięso, ryby, jaja, nabiał, alkohol, większość ziaren.

Do pokarmów alkalizujących zaliczamy, między innymi: warzywa, owoce, orzechy czy rośliny strączkowe.

Można także wyróżnić grupę pokarmów neutralnych, do których zaliczamy np. naturalne tłuszcze roślinne, skrobię czy niektóre naturalne cukry.

Działanie diety alkalicznej na poprawę ludzkiego zdrowia jest potwierdzone naukowo. Szczególny wpływ na zdrowotny wpływ diety zasadowej ma fakt, że zachęca ona do jedzenia dużej ilości świeżych warzyw i owoców oraz do rezygnacji z produktów przetworzonych.

Dieta alkaliczna jest w stanie poprawić stan zdrowia oraz stan ducha. Bo przecież kiedy jesteśmy zdrowsi, to jesteśmy szczęśliwsi. W połączeniu z regularną aktywnością fizyczną możliwe jest osiągnięcie widocznych efektów w krótkim czasie.

Należy pamiętać, że istnieje tylko jedna choroba – zakwaszenie organizmu. Jedynym sposobem na walkę z nim jest alkalizacja.

You may also like...