6 najlepszych produktów, jakie powinny znaleźć się w diecie zasadowej

Typowa dieta mieszkańców krajów rozwiniętych nie jest jedną z najzdrowszych. Wręcz przeciwnie, składa się głównie z toksycznych i kwasowych produktów przetworzonych takich jak cukry, sztuczne substancje słodzące, zboża rafinowane oraz genetycznie modyfikowana żywność. Wszystko to
w połączeniu z niekorzystnymi czynnikami środowiskowymi takimi jak brak odpoczynku, stres, czy przesadne spożywanie leków prowadzi do przewlekłych chorób zwyrodnieniowych dla których, jak twierdzi współczesna medycyna, nie ma lekarstwa.

Jednym z fundamentalnych problemów leżących u podstaw niezrównoważonego stylu życia jest nierozumienie przez człowieka, że nasze ciało potrzebuje równowagi pH we krwii i aby przetrwać niezbędne jest ono na poziomie 7,365 (lekko zasadowe). Pokarmy, które spożywamy to swoiste paliwo. W procesie trawienia „spalane paliwo” staje się „popiołem”, który ma charakter zasadowy lub kwaśny. Prawa biochemiczne wyjaśniają, że sama żywność jako substancja organiczna nie posiada cech zasadowości lub kwasowości. Jest to atrybut materii nieorganicznej, takiej jak wapń, magnez, potas, sód, siarka, czy fosfor.

Wszystkie pokarmy w przyrodzie zawierają zarówno elementy kwasowe, jak i zasadowe. Według Conscius Living Center osiągnięta lub zaburzona równowaga jest rezultatem wyboru takich a nie innych produktów. Spożywanie zbyt wielu pokarmów kwasotwórczym może mieć tragiczne skutki dla naszego zdrowia. Wynika to z faktu, że składniki odżywcze do utrzymania lekko zasadowego stany naszego organizmu nie może być efektem spożywania odpowiednich pokarmów. Ciało może je pobierać z własnych zasobów, np. kości, upośledzając zdolność do samoregereracji i detoksykacji metali ciężkich, w konsekwencji czego jesteśmy bardziej podatni na zmęczenie i choroby. A margines błędu jest niewielki – nawet lekko kwaśne pH (w granicach 6,9) może w rzeczywistości prowadzić do śpiączki i śmierci.

Oczywiście celem nadrzędnym jest równowaga. Spożywanie zbyt wielu allkalizujących pokarmów może także prowadzić do powikłań. Jednak ryzyko to jest z pozoru mniej prawdopodobne. W celu zwalczenia skutków nieodpowiedniej diety przedstawiamy sześć produktów zasadowych, które powinny znaleźć się w codziennych posiłkach.

  1. Warzywa korzeniowe – w tradycyjnej medycynie chińskiej ten typ warzyw jest szczególnie doceniany. Są one przede wszystkim bardziej bogate w składniki mineralne niż inne warzywa. Dobrym przykładem jest rzodkiewka (biała, czarna lub czerwona) oraz buraki, marchew, rzepa, chrzan i brukiew. Wystarczy zaledwie 15-20 minut gotowania ich na parze i są gotowe do spożycia, dając uczucie sytości.

  2. Warzywa kapustne – są to dość popularne warzywa mające wielu miłośników. Brokuły, kapusta, kalafior czy brukselka są doskonałe z domowym pesto.

  3. Zielone warzywa liściaste – należy do nich kapusta, boćwina, rzepak i szpinak, z których ten ostatni jest prawdziwą rewelacją. Znany jest on przede wszystkim z dużej zawartości witaminy K i kwasu foliowego. Szpinak ma również mnóstwo witamin, minerałów, przeciwutleniaczy oraz błonnika, który działa korzystnie na proces trawienia.

  4. Czosnek – ceniony produkt pojawiający się często na listach najbardziej zdrowych pokarmów zasadowych. Wpływa korzystanie także na układ krążenia i odpornościowy, obniża ciśnienie krwi, oczyszcza wątrobę i jest dobrą bronią przeciwko chorobom.

  5. Pieprz cayenne – zawiera wiele enzymów niezbędnych do funkcjonowania układu hormonalnego. Jest jednym z produktów najbardziej alkalizujących. Jest znany ze swoich właściwości przeciwbakteryjnych oraz zawartości witaminy A, co czyni go przydatnym środkiem w walce z wolnymi rodnikami, które prowadzą do wielu chorób.

  6. Cytryna – owoc o znakomitych właściwościach alkalizujacych. Jako naturalny środek odkażający może leczyć rany. Przynosi natychmiastową ulgę w dolegliwościach taki jak: nadkwaśność, kaszel, przeziębienie, grypa i zgaga. Cytryna również pobudza wątrobę i pomaga w detoksykacji.

Warto zatem zwracać uwagę co znajduje się na naszym talerzu. Stosowanie tradycyjnej zasady „jedz warzywa” jest pierwszym krokiem do osiągnięcia lepszego zdrowia, a wskazane przez nas produkty niewątpliwie przyczynią się do równowagi pH.

You may also like...